vineri, 27 iulie 2012

Fogaras, Colţul Bălăceni- 2012.jún.20-22

Hely: Fogaras, Szombat völgy, Colţul Bălăceni 2196 m, NY-i él (5B) és ÉNY-i gerinc (3A)
Résztvevők: Cristian Manea, Kovács Lóránd, Katona Alpár és én.
Forrás: Andrei Beleaua könyve: Munţii Făgăraşului

Péntek délután rekkenő melegben az utolsó árúadagot cipeltem a Polusba. 17 óra volt és még mindig nem sikerült elindúlni. Szerencsére minden csomagom nálam volt és munkából rögtön indúlhattam, hogy felvegyem a fiúkat. 17:30-kor el is indúltunk a zsúfolt péntek délutáni országutakon. Nagyon lassan haladtunk és mire a hegy alá értünk már jó fél órája sötét volt. Fáradtak voltunk és semmi kedvünk nem volt a nehéz zsákokat cipelni. Tanakodtunk egy darabig és eldöntöttük, hogy nem viszünk sátrat. Néhány perc múlva amikor az autót kipakoltuk kiderült, hogy a sátrat otthonfelejtettük.... Igy nyugodt lélekkel indúltunk felfele... Nagyon lassan haladtunk, mert fél óra elteltével sérteni kezdett az új bakancsom és egyre nehezebben tudtam cammogni. A házat kb. 1 órakor értük el, majd feljebb menve a völgyön még egy órán keresztül kerestünk bivakhelyet. A völgyben intenziven folyik a legeltetés igy minden tiszta ürülék és zöld lapulevél (nem tudom mi a neve annak a növénynek ami az intenziven legeltetett területeket benövi). Miután a juhászkutyák is megkergettek a sötétben, letelepedtünk egy kis füves helyre. Néhány óra múlva jöhetett a mászás.

NY-i él 5B: nagyon omlós és kevés a szeg benne, (kötélhosszanként 1-2 szeg, standok vannak), minden biztositó eszközünket felhasználtuk (ékek, friendek, szegek). A tájékozódás nem egyszerü. A könyv szerint 8 kötélhossz, mi 6-ból másztuk és 17 szeget ütöttünk, ezeket ki is vettük mind. A legnehezebb lépéseket VI-  ra saccoltuk.

ÉNY-i gerinc 3A: Könnyü mászás, a végén van kb. két kötélhossz IV+, V-  os  rész. A tetején a szegek is sürübben vannak, az alján szinte teljesen hiányoznak. Az utolsó két kötélhossz omlós.

Ahol/ahogy aludtunk:

Amit másztunk: jobb oldalon a NY-i él, bal oldalon az ÉNY-i gerinc